Teemme moottorikelkkojen iskunvaimentimia intohimolla ja niillä ajetaan samalla asenteella. Niin reiteillä, kuin kisaradoillakin!
Tulimme kelkkailuun jäädäksemme, ja teemme lujasti töitä, jotta sinulle olisi tarjolla yhä parempia Totaltek-iskunvaimentimia. Asiakkaamme menestyvät niillä vuosi vuodelta paremmin kisoissa ja reittikuljettajat ovat entistä kiinnostuneempia sijoittamaan tuotteisiimme. Määrätietoinen työmme alkaa tuottaa tulosta!
Totaltek
Suomalainen iskunvaimenninmerkki
Totaltekin iskunvaimentimilla urheilukelkasta tulee helppo ja nopea ajettava. Parasta on kuitenkin se, että ne on säädetty jo tehtaalla sinulle sopiviksi.
Totaltekin vaimentimet on suunniteltu uusin ajatuksin ja valmistettu tämän päivän tekniikalla. Ne on tehty tarkasti kelkkailuun erikoisvaatimukset huomioon ottaen ja toimivat siksi niin pehmeällä lumella, kuin jäisellä reitillä. Totaltekin vaimentimet ovat saavuttaneet vuosien kuluessa vankan aseman vapaa-ajan- ja kilpakelkkailussa. Niillä on ajettu valtava määrä huolettomia kilometrejä reitillä ja voitettu paljon kisoja, sekä eri lajien mestaruuksia.
Enää ei uusia iskunvaimentimia tarvitse ryhtyä purkamaan jo ennen ajoa. Voit valita yhdeksästä eri säätövaihtoehdosta sinulle sopivimman ja valmistamme vaimentimesi suoraan haluamallasi säädöillä. Näin säästyt paljolta turhalta työltä ja säädättämisestä aiheutuvilta kustannuksilta.
Tractive suspension
Uusi huippuiskunvaimentimien valmistaja
Hollantiin syntyi kesällä 2010 uusi iskunvaimenninvalmistaja, kun neljä jousitusalan ammattilaista päätti perustaa oman yrityksen. Sen nimeksi tuli Tractive Suspension BV.
Totaltek oli heidän ensimmäinen yhteistyökumppaninsa ja pääsimme siksi jo kehityksen alkuvaiheessa vaikuttamaan Tractiven valmistamien iskunvaimentimen komponenttien rakenteeseen ja ominaisuuksiin sekä muokkaamaan niistä kelkkakäyttöön hyvin soveltuvia. Työ jatkuu ja joka vuosi tuomme markkinoille entistä parempia vaimentimia ja niihin uusia ominaisuuksia.
Tractiven työntekijöillä on laaja kokemus sekä kilpaiskunvaimentimien, että ajoneuvojen alkuperäisvaimentimien kehittämisestä ja valmistamisesta. Heidän erikoisalaansa ovat sähköisesti säädettävät jousitukset ja BRP ryhtyi jo käyttämään Tractiven iskunvaimentimia valmistamissaan kelkoissa.
Uusi alku
Totaltekin iskunvaimentimet tulevat markkinoille
Totaltek Ky lanseeraa kaudelle 2020 entistä laajemman kelkkaiskunvaimentimien malliston, joka rakentuu reilun kokoisista 46 mm vaimentimista. Niissä on käytetty runsaasti uusia ideoita ja viimeisintä valmistustekniikkaa.
Totaltek-vaimentimet kootaan Suomessa Tractive Suspensionin valmistamista osista. Vaimentimien kelkkoihin sovittamisesta ja säätöjen testaamisesta vastaa Totaltek Ky. Moottoripyörien vaimentimissa käytettävien noin 1050 osan lisäksi on kelkkavaimentimiin suunniteltu 290 erikoisosaa, joiden avulla vaimentimet sopivat täydellisesti käyttötarkoitukseensa.
Uusien Totaltek-vaimentimien viimeistelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota. Jo nopealla silmäyksellä huomaa, että kyseessä on Totaltekille ominaiseen tapaan ”Hi-tech”-tason tuote. Mielikuvalle on myös katetta, sillä vaimentimien valmistustarkkuus on omaa luokkaansa ja materiaalit alan parhaita.
Monet vaimentimien osista valmistetaan erikoismenetelmällä muottiin puristaen, jolloin niistä tulee sekä keveitä, että lujia. Valmistustapa auttaa pitämään vaimentimien hinnan järkevällä tasolla laadusta ja ominaisuuksista tinkimättä.
Erikoistyökaluihin ja uusien entistä tehokkaampien tuotantomenetelmien käyttöön on panostettu paljon. Sen ohessa Tractive Suspension on ehtinyt hankkia itselleen ISO 9001:2008 laatusertifikaatin ja TÜV-hyväksynnän katumoottoripyörien iskunvaimentimille.
Jatkuva kehitys
Säädöt testataan huippuvälineillä
Vakiokelkkojen ajettavuus paranee tasaisesti vuodesta toiseen ja on todellinen haaste pysyä jousitusteknologian kehityksen kärjessä.
Hankimme Totaltekille jo vuosia sitten yhden Suomen parhaista iskunvaimennindynamometreistä. Sen avulla pystymme sisätiloissa tutkimaan kelkan vakioiskunvaimentimen ominaisuuksia ja kehittämään Totaltekin vaimentimiin sopivia säätöjä. Dynamometri on osoittautunut korvaamattomaksi välineeksi komponentien oikean toiminnan tutkimisessa ja sen avulla kehitystyö on nopeutunut olennaisesti entisiin pelkän kenttätestauksen päiviin verrattuna.
Vaikka dynamometri on kehitystyön alkuvaiheessa oiva väline, pitää iskunvaimentimien säädöt viimeistellä aina kelkalla ajamalla. Tässä vaativassa kenttätestausvaiheessa meitä on auttamassa lukuisa joukko kelkkailun aktiiviharrastajia ja eturivin kilpakuljettajia. Toimitamme aina uusimmalla säädöllä olevia vaimentimia, jolloin asiakas voi olla varma jousituksen parhaasta mahdollisesta suorituskyvystä.
Innovaatioita
Uudet ideat kumpuavat pitkästä kokemuksesta
Toteltekin 18 vuoden kokemus kelkkavaimentimien rakentamisesta tuottaa uusia ideoita ja antaa lujan pohjan tulevaisuuteen tähtääville innovaatioille.
Yksi merkittävimmistä nimenomaan kelkkojen vaimentimiin suunnitelluista yksityiskohdista on kallellaan oleva lisäsäiliö. Perinteistä kiinteällä lisäsäiliöllä varustettua vaimenninta ei monessa kelkassa voida käyttää telaston keskivaimentimena, koska sen lisäsäiliö törmää etupukkiin jousituksen pohjatessa. Eteenpäin kallistettu säiliö mahtuu etupukin alapuolelle ja mahtuu siten ahtaaseenkin paikkaan. Tämä ainutlaatuinen ratkaisu mahdollistaa kiinteän lisäsäiliön käytön useimpien kelkkojen keski-iskunvaimentimissa, eikä letkuihin tarvitse enää turvautua.